SEMESTER

Jag är SÅ glad! Den senaste tiden har så mycket hänt, både bra och dåliga saker egentligen men övervägande bra.
Förra veckan bestämde jag mig för att söka nytt jobb. På tisdagen skickade jag in några ansökningar och redan på fredagen ringde ett företag och ville att jag kom på intervju. Det var sista ansökningsdagen och jag var sist att komma på intervju, blev typ inkastad bara för att dom verkligen ville känna att dom inte missade någon trotts att dom i princip bestämt sig för en kandidat. Så fredag efter jobbet skyndade jag mig in till stan iklädd jeansshorts och sneakers, kändes sådär.. Träffade hur som helst företagets VD och det kändes asbra på en gång. Han började med att säga att han bara skulle hålla en kort intervju men det slutade med att vi satt där i upp emot 40 minuter. När jag gick där i från kändes det riktigt bra men man vågar aldrig hoppas för mycket. Dom skulle höra av sig i början på kommande vecka, han om jag fick jobbet, hans assistent om jag inte fick det..
Jag står på jobbet och räknar kassan måndag morgon när telefonen ringer. Sekunden efter jag svarat "Ja det är Sara" och väntar på att höra vems röst det är kändes ju ganska lång.. Men på tråden var han, min nya närmsta chef. Så från och med den 4 augusti är jag receptionist på WorkShop på Grev Turegatan 19. Och fram tills dess har jag tagit 3 veckors semester. Det känns för bra för att vara sant just nu. Lilla jag utan utbildning eller erfarenhet.
 
Nu är jag ute på landet med mamma och pappa. Vi har solat, badat och varit runt på loppisar med våran roliga granne. Imorgon ska det regna så då har jag projekt-göra-om-utetoaletten! Det är alltså som ett utedass fast med typ en riktig toalett i. Så imorgonbitti bär det av till någon loppis igen för att handla lite små fina saker att inreda med och sen ska jag måla och tapetsera. Vi kommer bygga ut huset här nere inom en snar framtid och då ta bort toaletten där ute så målet är att göra det fint med en så liten budget som möjligt. Ska bli fett kul!
 
Stannar på landet tills på tisdag för på onsdag fyller jag år och då ska jag och tjejerna ut på födelsedagslunch och shopping! Och på torsdagen väntar en introduktionsdag på nya jobbet.
Det här blev inget kort inlägg men en bra update i alla fall. Skriver från datorn nu och dom få bilder jag tagit ligger i telefonen så dom får komma upp i ett senare inlägg. 
 
Nu ska jag äta hamburgare och sen kolla på matchen. Go Braziiiiiiilll!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0