Love yourself girl or nobody will


Ikväll tittade jag för första gången på Renees Rubriker. Dagens avsnitt handlade om bekräftelsebehov och jag tyckte det var asbra. 

Dom pratade mycket om Instagram och hur folk använder det för att få sin dagliga dos av bekräftelse. Det här är något jag ofta tänker på när jag är inne på Instagram. Många tjejer, framför allt, postar bilder på precis allt de gör, hela tiden, för att liksom visa upp sig. Och då och då spårar det lite med en spetstrosa här eller ett par bröstvårtor i ett vitt linne där. Det känns väldigt genomskinligt och framför allt skrämmande att folk dubbelklickar på en bild där en tjej totalt sänker sig själv.
Därför är jag väldigt försiktig med min Instagram. Vill inte posta massa bilder hela tiden, har inget behov av det, och jag vill inte bli förväxlad med tjejer som bygger hela sin såkallade självkänsla kring likes över internet. 

Kommentarer
Postat av: Natta

Mycket riktigt! Hoppas folk tittade på programmet igår!

2014-03-12 @ 09:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0